[ad_1]

هر ساله ، بسیاری از مسلمانانی که مسیحیان را در کریسمس تکرار می کنند ، مورد انتقاد قرار می گیرند. و اخیراً ، محمد صلاح ، ستاره مصری لیورپول و دستیار بازرس کل دارالفتوا در جمهوری لبنان ، شیخ دکتر حسنعلی میراب ، پس از ارسال تبریک کریسمس به مسیحیان ، در معرض یک کارزار توسط پیروان خود قرار گرفتند.

اسلام در مورد سلام مسیحیان با تولد مسیح چه می گوید؟ آیا شرکت مسلمانان در مناسک مجاز است؟

مرکز فتوا در الازهر در بیانیه ای که در حساب رسمی خود در فیس بوک منتشر شد ، گفت که “قابل قبول بودن تبریک مسیحیان در راستای اهداف دین مبین اسلام است و بر تعالی و متوسط ​​بودن آن تأکید می کند و این مسئله باعث تقویت روحیه می شود. برادری در وطن ، انسجام ملی را حفظ می کند و ارتباط برقرار می کند همسایه در کنار همسایه خود است و یک دوست دوست خود را به مناسبت مبارک به اشتراک می گذارد

در این بیانیه آمده است: “تعطیلات به مسیحیان تبریک می گوییم در زیر مهربانی و عدالت نسبت به آنها قرار می گیرد ، و همچنین در درب گفتار نرم و گفتار خوب گنجانده شده است و همه این مسائل را خداوند متعال با همه مردم سفارش می کند. بدون تبعیض ، به ویژه با اهل کتاب ، که خداوند متعال در حق خود در مورد سوره ممتحینا فرموده است: “خداوند کسانی را که نه دین دارند و نه شما را از خانه های خود بیرون می کنند ، مهربانی و عدالت را با آنها منع می کند: خدا آنها را دوست دارد” و همچنین در سوره بقره می فرماید: “و به مردم خوب بگویید.”

در همین زمینه ، دکتر ابراهیم ردا ، دانشمندی از الازهر ، در مصاحبه ای با الحورا گفت که “ادامه بحث در مورد تبریک تعطیلات به مسیحیان ، نوعی بلوغ فکری است که توسط برخی گروه های بسته که می خواهند تحمیل کنند ، ایده های خود را به جامعه. ” اضافه کردن اینکه “برادران مسیحی ابتکار تماس با ما را بر عهده دارند ، پس چگونه ما این کار را نمی کنیم؟”

ردا اضافه کرد: ما به همه ادیان توحیدی اعتقاد داریم و هیچ دینی که اجازه ازدواج با یک مسیحی یا یهودی را بدهد نمی تواند مانع از تبریک جشن عیسی پیامبر ما صلی الله علیه وآله به مسیحیان شود.

وب سایت الحورا همچنین با شیخ حسن میراب درباره مبارزات انتخاباتی خود صحبت کرد ، که وی پس از انتشار تبریک خود در معرض دید قرار گرفت و توضیح داد که “تبریک کریسمس و سایر مناسبت ها و تعطیلات برای غیرمسلمانان موضوعی است که همیشه جنجال ایجاد می کند و یک حزب سخت و افراطی وجود دارد که از استقبال از آن خودداری می کند و این اندیشه ای است که تأثیر منفی بر اسلام و مسلمانان دارد. “

وی گفت تعطیلات وی “از نظر اصطلاحات اسلامی است و الازهر الشریف و امام اعظم ، شیخ دکتر احمد الطائب و مجلس افطای مصر به اتفاق آرا در مورد مجاز بودن تبریک در چنین تعطیلاتی توافق کردند.”

وی در پاسخ به “کسی که حمله کرد و رستگاری را انجام داد” ، “من وقتی به دنیا آمدم و از تولد عیسی سلام می کنم و شادی می کنم ایمان مسیحی را تأیید نمی کنم.

در مورد تصمیم برای جشن کریسمس ، دکتر ردا معتقد است که “مسلمانان می توانند بدون هیچ خجالتی ، تولد یکی از پیامبران را جشن بگیرند” و توضیح می دهد که “اصل اصلی مجاز بودن آن است مگر اینکه متنی وجود داشته باشد که برعکس ، و هرکسی که ممنوع الکار شود باید متن منع تحریمی ارسال کند “.

وی خاطرنشان کرد که “هر چیزی که موجب شادی ، لذت و عشق شود بدون شک قابل قبول است ، زیرا اسلام سلام صلح را به ارمغان می آورد” ، بر اساس داستان خانم عایشه ، همسر حضرت محمد ، که در آن او می گوید که “رسول خدا دو چیز را انتخاب نکرد ، بلکه آسان ترین آنها را انتخاب کرد ، مادامی که گناه نباشد.” .

در مورد قرار دادن درخت کریسمس در خانه ، ردا گفت که “تزئین و به اشتراک گذاشتن همسایگان مسیحی گناه مجازاتی نیست” ، با توجه به اینکه “این یک جنون فکری و ناهنجاری درک روشن از ماهیت دین اسلامی است” افزود: “ما برای ایجاد یک درهم تنیدگی واقعی بین ملت ها و مردم به پل سازها احتیاج داریم. “

در پاسخ به تصمیم برای جشن کریسمس ، دارالافتاa مصری به پاسخ کتبی به س onالی در سایت الحرا پاسخ داد ، که در آن وی گفت: “جشن تا زمانی که ممنوع نباشد مجاز است.”

از طرف دیگر ، پاسخ دارالافتا Egyptian مصری مورهاب را شوکه کرد ، وی از وجود فتوای صادر شده توسط الازهر یا علمای آن مبنی بر مجاز بودن جشن کریسمس ابراز تعجب کرد. “

[ad_2]

By bbzA

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *