[ad_1]

دولت استرالیا اقدام اخیر گوگل در مسدود کردن سایت های خبری استرالیا در موتورهای جستجو را محکوم کرد.

به گفته بی بی سی ، دولت از غول فناوری خواسته است به جای جلوگیری از مسدود کردن مطالب اصلی اخبار استرالیا ، روی پرداخت مطالب اصلی تمرکز کند.

این در حالی است که گزارش های رسانه ای نشان داد سایت های خبری استرالیا در جستجوها ظاهر نشده اند و باعث ابرو در بین مصرف کنندگان شده است.

در نتیجه ، گوگل تایید کرد که این سایتها را برای تعداد کمی از کاربران مسدود می کند و اظهار داشت که آزمایشاتی را برای تعیین ارزش خدمات خود به رسانه های استرالیا انجام می دهد.

به گفته گوگل ، آزمایشاتی که وی در حال حاضر انجام می دهد حدود 1٪ از کاربران استرالیایی را تحت تأثیر قرار داده و تا فوریه سال آینده به پایان خواهد رسید.

در عمل ، کاربران از تغییر جدید مطلع نشده اند و همچنین هنگام جستجوی اطلاعاتی درباره چگونگی یافتن مقالات خبری به آنها داده نشده است. به گفته روزنامه انگلیسی گاردین ، ​​افرادی که تحت آزمایش های Google قرار گرفته اند می توانند با جستجو در پنجره مرورگر خصوصی ، مانند حالت ناشناس در Google Chrome ، این ممنوعیت را دور بزنند.

آخرین اقدام گوگل در حالی صورت می گیرد که استرالیا در تلاش است از طریق قانون ، فیس بوک و گوگل را مجبور به پرداخت به سیستم عامل های رسانه ای استرالیا برای محتوای اخبار خود کند ، این یک سابقه تاریخی با هدف محافظت از مطبوعات مستقل است.

پیش از این ، جاش فریدنبرگ ، وزیر دارایی استرالیا گفته بود که استرالیا اولین کشوری در جهان است که از فیس بوک و گوگل می خواهد هزینه مطالب خبری ارائه شده توسط رسانه ها را پرداخت کنند.

شرکت های بزرگ فناوری با این اقدام استرالیا مخالف هستند و آنها را مجبور می کنند تا با آژانس های خبری محلی در مورد مبلغی که شرکتهای فناوری برای دسترسی به اخبار رسانه ها پرداخت می کنند ، مذاکره کنند.

در صورت عدم توافق ، از داوران مستقل برای اجرای توافقنامه الزام آور استفاده می شود.

این قوانین پس از مشورت عمومی توسط کمیسیون رقابت و مصرف کنندگان استرالیا برای مدت 3 سال تهیه شده است.

فریدنبرگ گفت كه شركتهای رسانه ای استرالیا “باید به دلیل تولید محتوای اصلی نسبتاً جبران شوند” ، افزود: قوانین دنیای دیجیتال باید قوانین جهان فیزیكی را منعكس كند.

وزیر دارایی توضیح داد که از هر 100 دلار هزینه شده برای تبلیغات الکترونیکی ، 35 دلار به Google و 28 دلار به Facebook اختصاص می یابد.

فیس بوک می گوید این قوانین پیشنهادی “پویایی اینترنت را درک نمی کند و به هر سازمان اطلاعاتی که دولت سعی در محافظت از آن داشته باشد آسیب می رساند.”

سنای استرالیا در حال بحث و بررسی درباره دو قانون پیشنهادی است و انتظار می رود به زودی رای گیری شود.



[ad_2]

By bbzA

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *